.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيام مشترك نماينده ولي فقيه و استاندار گيلان
پيام مشترك نماينده ولي فقيه  و استاندار گيلان

((اليوم اكملت لكم دينكم واتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الاسلام دينا))

 پيام مشترك نماينده ولي فقيه در استان و استاندار گيلان بمناسبت عيد غدير خم

عيد سعيد غدير بزرگترين رخدادهاي تاريخ اسلام و از بزرگترين اعياد اسلامي است ، حادثه اي كه در كتب معتبر اسلامي تمامي جزئيات آن نوشته شده است اگرچه اجانب و دشمنان اسلام بسيار كوشيدند تا اين نقطه عطف تاريخ اسلام را كم رنگ جلوه دهند ولي همواره دين مبين اسلام از نعمت بزرگ الهي " امامت " و " ولايت " بهره مند بوده و خواهد بود .
عيد غدير روزي است كه محمد (ص) پيام آور آفريدگار ، مدال پرشكوه و افتخار پيشوايي و رهبري راستين را بعداز خود برسينه علي (ع) نشاند و تاج معنوي امامت و خلافت را بر سر سرفراز او نهاد و او را به عنوان امير و امام وسررشته دار دين و دنياي مردم برگزيد .
نبي مكرم اسلام درباره غدير مي فرمايند : عيد غدير بافضيلت ترين اعياد امت من است و خداوند متعال در آن روز فرمان داد تا برادرم علي بن ابيطالب را علم و الگويي براي امت قرار دهم تا پس از مرگ من بوسيله او هدايت شوند .
غدير مخصوص يك سرزمين نيست ، چشمه اي است كه تاپايان هستي مي جوشد ، كوثري كه فنا برنمي دارد ؛ افقي بي كرانه و خورشيدي عالمتاب است ؛ روز حماسه جاويد ، روز ولايت ، امامت ، اخوت ، روزعهد و پيمان و تجديد ميثاق كه پيروان واقعي مكتب حيات بخش اسلام آن را گرامي مي دارند.
غدير سند گواهي امامت است كه درمتن خويش شايسته سالاري و صالح گزيني را براي زعامت و مديريت جامعه مطرح مي نمايد و انقلاب اسلامي برمبناي ولايت فقيه اصالت خويش را به جنبه هايي از اين واقعه مبارك مستند مي كند .
آري حادثه غدير خم ، چراغ روشني از انوار الهي و رحماني ، براي هميشه تاريخ بشريت است كه با دست مبارك پيامبر عدالت و رحمت روز هجدهم ذيحجه سال دهم هجرت بدستور باري تعالي روشن شد و جهان را براي هميشه رخشان و تابان ساخت كه همواره نوري فروزنده و هدايتگر براي بشريت خواهد بود .
در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي ضروري است تا همه مسلمانان دست در دست هم امت واحده شده و بدور از زمزمه هاي تفرقه انگيزان و منافقان به ريسمان وحدت الهي چنگ بزنند تا با تحقق كامل شعار مقام معظم رهبري (( اتحاد ملي و انسجام اسلامي )) نداي شيرين الله اكبر و لا اله الا لله در تمام جهان طنين انداز گردد .
اكنون با فرارسيدن اين عيد شادي بخش و نشاط آفرين مي بايست همه مسلمين نهايت بهره را براي نجات ، رستگاري ، آزادي ، رشد معنوي و اجتماعي ببرند زيرا كه غدير در نظر خداوند و پيامبرش و نيز خاندان وحي و رسالت و توحيدگرايان و مسلمانان برترين و پرشكوه ترين عيد مذهبي و ديني است .
اينجانبان در پايان فرارسيدن عيد سعيد غديرخم ، عيد ولايت و امامت ، عيداكمال دين و اتمام نعمات الهي را به يكايك شما برادران وخواهران ولايتمدار ، عدالتخواه و متدين گيلاني تبريك و شادباش مي گوييم .

  زين العابدين قرباني                                                روح ا... قهرماني چابك

نماينده ولي فقيه وامام جمعه شهرستان رشت                    استاندار گيلان


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.442 seconds.